Spis treści:
- Ważne terminy
- Uniwersytecka poczta elektroniczna
- USOS-web
- Zarządzenia Dyrektora
- Ważne dokumenty
- Nowości glottodydaktyczne (języki romańskie)
- Vademecum lektora
Prezentacje i materiały z zebrań i szkoleń
1. WAŻNE TERMINY
- Kalendarz akademicki [zobacz]
- Zebrania i szkolenia SzJO [zobacz]
- Zebrania i szkolenia zespołów językowych [zobacz]
2. UNIWERSYTECKA POCZTA ELEKTRONICZNA
Zgodnie z Zarządzeniem Nr 16 Rektora UW z dnia 18 kwietnia 2007 roku, każdy pracownik UW zobowiązany jest do posiadania i użytkowania konta na jednym z serwerów poczty elektronicznej użytkowanych przez Uniwersytet Warszawski wraz z adresem domenowym identyfikowanym z Uczelnią (preferowany schemat adresu poczty: imie.nazwisko@uw.edu.pl). Pracownicy zobowiązani są do korzystania z adresu poczty elektronicznej w sprawach związanych z działalnością Uczelni, w tym do regularnego sprawdzania poczty elektronicznej z częstotliwością pozwalającą na utrzymywanie kontaktów. Poczta elektroniczna jest jedną z obowiązujących form obiegu informacji na Uniwersytecie Warszawskim.
poczta UW w serwisie Zimbra | poczta UW w serwisie Gmail
3. USOS-WEB
Do obowiązków nauczyciela SzJO związanych z obsługą USOS-web należy m. in.
- sprawdzenie poprawności danych wprowadzonych do USOS-web dotyczących planu zajęć (poprawności oznaczenia poziomów grup, terminów, sal, opisów kursów, itp.)
- wprowadzenie opisów – w języku polskim i angielskim – prowadzonych przez siebie kursów; każdy pracownik Szkoły jest zobowiązany przygotować opis każdego prowadzonego przez siebie kursu. Opisy należy umieścić samodzielnie w przewidzianych terminach w serwisie USOS-web [FORMULARZ OPISU KURSU I INSTRUKCJA JEGO WYPEŁNIANIA]
- wydrukowanie list studentów (tuż po zakończeniu ostatniej tury rejestracji na dany semestr) i sprawdzenie, czy na zajęcia chodzą wyłącznie studenci, którzy samodzielnie zarejestrowali się w przewidzianych do tego celu terminach rejestracji; studenci niezarejestrowani nie mogą uczestniczyć w zajęciach i nie mogą otrzymać zaliczenia
- wprowadzenie ocen z zaliczeń do protokołów w USOS-web po każdym semestrze [INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA PROTOKOŁÓW OCEN];
- korzystanie z poczty U-mail w kontaktach ze studentami (np. informowanie studentów o odwołanych zajęciach).
W razie wątpliwości lub problemów w powyższych sprawach należy zwrócić się do pełnomocnika ds. USOS.
4. ZARZĄDZENIA DYREKTORA SZJO
- Zarządzenie nr 1/2013 (planowanie pensum, godziny ponadwymiarowe)
- Zarządzenie nr 2/2013 (zespół ds. hospitacji)
- Zarządzenie nr 3/2013 (likwidacja grup o niskim zapełnieniu)
- Zarządzenie nr 4/2013 (hospitacje)
- Zarządzenie nr 5/2013 (kryteria przyznawania nagród)
- Decyzja Dyrektora SzJO w sprawie zasad rozliczania pensum dydaktycznego [pdf]
6. NOWOŚCI GLOTTODYDAKTYCZNE
- Comiesięczny biuletyn informacyjny (języki romańskie) [czytaj]
7. VADEMECUM LEKTORA [czytaj]
W Vademecum znajdują się informacje na następujące tematy:
- Czas pracy, odwoływanie zajęć, zwolnienia, dni i godziny dziekańskie
- Pensum, godziny ponadwymiarowe, dodatkowe kursy, likwidacja małych grup
- Prowadzenie kursów półinternetowych – zasady rekrutacji i przygotowania nauczycieli do pracy na platformie Moodle
- Poziomy, programy, efekty uczenia się, zaliczenia, podręczniki, kopiowanie materiałów
- USOS-web i poczta elektroniczna
- Konsultacje (dyżury)
- Ankieta studencka
- Rozwój zawodowy, ocena okresowa, awans
- Nagrody
- Dofinansowywanie wyjazdów szkoleniowych, LLP Erasmus
- Prace organizacyjne