Na początku każdego semestru lektor powinien poinformować studentów o szczegółowych zasadach zaliczenia lektoratu, uwzględniających przedstawione poniżej wytyczne. Zasady zaliczenia powinny być również zawarte w opisie lektoratu w USOSweb. Jeśli warunki zaliczenia nie zostały przedstawione lub jeśli opuściłeś pierwsze zajęcia, skontaktuj się z lektorem.
Lektoraty tradycyjne
Na ocenę na zaliczenie zajęć językowych składają się następujące elementy: aktywność na zajęciach: 25% oceny, wyniki sprawdzianów, testów cząstkowych, prac domowych: 25% oceny, wynik testu końcowego: 50% oceny. Aby uzyskać ocenę pozytywną należy wykazać się osiągnięciami w odniesieniu do każdej z wyżej wymienionych kategorii (nie otrzyma zaliczenia student, który otrzyma 0% w którejkolwiek kategorii).
Skala ocen
- 99 – 100% 5! (celujący)
- 93 – 98% 5 (bardzo dobry)
- 87 – 92% 4+ (dobry plus)
- 77 – 86% 4 (dobry)
- 71 – 76% 3+ (dostateczny plus)
- 60 – 70% 3 (dostateczny)
Za zaliczenie 60 godzin zajęć, czyli osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się, student otrzymuje 2 ECTS.
W semestrze obejmującym 60 godzin zajęć (30 x 2 godziny) można opuścić 3 zajęcia bez usprawiedliwienia. W przypadku lektoratów o wymiarze 30 godzin w semestrze dopuszczalne jest opuszczenie 2 zajęć bez usprawiedliwienia w semestrze. Opuszczone zajęcia należy zaliczyć zgodnie z wymaganiami prowadzącego zajęcia. Wymagania te lektor podaje do wiadomości studentów na pierwszych zajęciach.
Lektoraty półinternetowe
Na zaliczenie lektoratów półinternetowych składają się następujące składowe: 40% – ćwiczenia obowiązkowe na platformie językowej Moodle (Internet); 30% – test końcowy/zaliczeniowy; 30% – obecność i aktywność na zajęciach stacjonarnych (odbywających się w klasie).
Skala ocen
- 99 – 100% 5! (celujący)
- 93 – 98% 5 (bardzo dobry)
- 87 – 92% 4+ (dobry plus)
- 77 – 86% 4 (dobry)
- 71 – 76% 3+ (dostateczny plus)
- 60 – 70% 3 (dostateczny)
Uwaga: Student musi uzyskać minimum 60% punktów za pracę na platformie internetowej Moodle. Liczba dopuszczalnych nieobecności – 2 (bez usprawiedliwienia) w semestrze. Za zaliczenie semestru zajęć (30h pracy przez Internet + 30h pracy w klasie), czyli osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się, student otrzymuje 2 ECTS.
E-lektoraty (lektoraty z przewagą nauczania online)
Na koniec semestru student musi uzyskać minimum 60% punktów za pracę na platformie internetowej oraz 60% punktów za obecność, co jest warunkiem przystąpienia do rozwiązywanego w sali testu końcowego z całości materiału. Na ocenę końcową składają się: punktacja z platformy: 55%, wynik testu: 30% i obecność na zajęciach stacjonarnych: 15%.
Skala ocen
- 99–100% 5! (celujący)
- 93–98% 5 (bardzo dobry)
- 87–92% 4+ (dobry plus)
- 77–86% 4 (dobry)
- 71–76% 3+ (dostateczny plus)
- 60–70% 3 (dostateczny)
Za zaliczenie 60 godzin zajęć, czyli osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się, student otrzymuje 2 ECTS.
Uzyskanie mniej niż 60% za pracę na platformie oraz/lub mniej niż 60% punktów za obecność, uniemożliwia studentowi podejście do testu końcowego i tym samym oznacza brak zaliczenia.
Aby otrzymać zaliczenie, student musi uzyskać minimum 60% punktów za test końcowy. Za uzyskanie 59% i mniej punktów za test końcowy studentowi przysługuje prawo poprawy wyniku testu w kolejnym terminie zaliczenia.
Lektoraty w pełni internetowe
(100% przez Internet: „Elementy języka spotkań i konferencji”, „Pisanie streszczeń w języku angielskim”, „Efektywna komunikacja w biznesie”)
Na ocenę na zaliczenie zajęć językowych składają się następujące elementy: praca na platformie internetowej: 70%, test zaliczeniowy: 30%). Uwaga: Student musi zaliczyć minimum 60% z każdej części.
Skala ocen
- 99 – 100% 5! (celujący)
- 93 – 98% 5 (bardzo dobry)
- 87 – 92% 4+ (dobry plus)
- 77 – 86% 4 (dobry)
- 71 – 76% 3+ (dostateczny plus)
- 60 – 70% 3 (dostateczny)
Za zaliczenie 60h e-zajęć, czyli osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się, student otrzymuje 2 ECTS.
Warunki rezygnacji z zaliczenia lektoratu opisane są w Regulaminie Studiów.