Zespół ds. Zapewniania Jakości Kształcenia

Skład Zespołu ds. Zapewniania Jakości Kształcenia w CNJO

Przewodniczący:  dr Anna Cegiełka – Z-ca Dyrektora CNJO ds. dydaktycznych

Członkowie:

  1. Iwona Bartnicka
  2. Magdalena Biesiadecka
  3. dr Justyna Deczewska
  4. Bożena Karczewska
  5. dr Sylwia Kossakowska-Pisarek
  6. dr Elżbieta Lewkowicz
  7. Anna Łętowska-Mickiewicz
  8. Małgorzata Maras
  9. dr Sławomir Maskiewicz
  10. Arkadiusz Misiak
  11. Paweł Mrowiec
  12. dr Katarzyna Wiśniewska-Szaran
  13. Magdalena Ziółek-Wojnar
  14. Jan Wieczorek – obserwator (przedstawiciel Samorządu Studentów UW)

Prace Zespołu ds. Zapewniania Jakości Kształcenia

SEMESTR LETNI 2022/2023

  1. Szereg spotkań Dyrekcji CNJO z kuratorem strony CNJO, informatykiem i członkami ZZJK dotyczących zmian koniecznych do wprowadzenia na stronie CNJO. Prace nad utworzeniem nowej odsłony strony CNJO. Proces aktualizacji treści zamieszczonych na stronie.
  2. Liczba przeprowadzonych hospitacji w semestrze letnim 2022/2023 – 26 hospitacji.
  3. Spotkanie Dyrekcji CNJO i Koordynatora USNJO z Pełnomocnikiem Rektora ds. Jakości Kształcenia dr Justyną Godlewską-Szyrkową oraz dr. hab. Mikołajem Jasińskim, Koordynatorem Pracowni Ewaluacji Kształcenia UW dotyczące uwag związanych z ankietą studencką, zgłoszonych przez pracowników CNJO.

Podczas semestru zimowego 2022/2023 na wniosek Przewodniczącej ZZJK nauczyciele CNJO nadsyłali uwagi dotyczące ankiety studenckiej do Kierowników zespołów językowych. Uwagi zostały zebrane i zanonimizowane przez Kierowników Zespołów językowych, następnie przedstawione Dyrektorowi CNJO i Przewodniczącej ZZJK. Dyrektor CNJO podjął decyzję o przekazaniu zebranych uwag do konsultacji Pełnomocnika Rektora ds. Jakości Kształcenia. Podczas spotkania omówiono zgłoszone uwagi, odbyła się dyskusja, rozwinięty został przede wszystkim temat właściwej interpretacji wyników ankiet oraz wagi tych wyników w systemie oceny pracowników.

Wnioski:

  • propozycja opracowania ankiety studenckiej dedykowanej dla lektoratów, uwzględniającej specyfikę tego typu zajęć (w tym celu potrzebny jest wniosek ze strony Rady Języków Obcych i Certyfikacji Biegłości Językowej oraz przygotowanie propozycji ankiety przez zespół przedstawicieli jednostek prowadzących lektoraty);
  • propozycja przeprowadzenia warsztatu dla pracowników CNJO pogłębiającego rozumienie funkcji ankiety i właściwej interpretacji jej wyników.

 

SEMESTR ZIMOWY 2022/2023

1) Zebranie ZZJK – 26.10.2022

W czasie przerwy wakacyjnej w roku akademickim 2021/2022 na wniosek Przewodniczącej ZZJK nauczyciele CNJO nadsyłali uwagi dotyczące systemu hospitacji do Kierowników zespołów językowych. Uwagi zostały zebrane i zanonimizowane przez Przewodniczącą ZZJK. Dyrektor CNJO podjął decyzję o przekazaniu zebranych uwag do konsultacji Pełnomocnika Rektora ds. Jakości Kształcenia. Wyniki tych konsultacji Dyrektor CNJO przedstawił na zebraniu ZZJKP. Następnie odbyła się dyskusja w obrębie ZZJK, której celem było uaktualnienie systemu hospitacji w CNJO.

Wnioski z dyskusji i głosowań na zebraniu ZZJK w dniu 26.10.2022

  1. Hospitacje odbywają się w trybie obowiązkowym co 4 lata. Osoby hospitujące są członkami ZZJK, plan hospitacji ustala Przewodnicząca ZZJK w porozumieniu z Dyrekcją i Kierownikami Zespołów.
  2. W przypadku nowo zatrudnionych pracowników, hospitacje w pierwszym roku pracy przeprowadza Kierownik Zespołu lub osoba z Dyrekcji.
  3. Finalna ocena hospitacji na arkuszu hospitacyjnym: pozytywna, pozytywna z zaleceniami powtórnej hospitacji, negatywna.
  4. Hospitacje są zapowiadane co do daty i godziny hospitowanych zajęć. Hospitacje są zapowiadane z minimalnym tygodniowym wyprzedzeniem.
  5. Postuluje się przeprowadzanie rozmowy pohospitacyjnej oprócz złożenia arkusza hospitacyjnego.
  6. Postuluje się wprowadzenie nieobligatoryjnej instytucji mentora dla osób nowo zatrudnionych. Tryb działania mentorów określa w poszczególnych sytuacjach Kierownik Zespołu.
  7. Podzespół ZZJK w składzie: dr Sylwia Kossakowska-Pisarek, mgr Anna Mickiewicz, dr Justyna Deczewska podejmie się opracowania systemu działań projakościowych w CNJO.
  8. Podzespół ZZJK w składzie: mgr Magdalena Ziółek-Wojnar, mgr Akradiusz Misiak, dr Katarzyna Wiśniewska-Szaran przygotuje procedury pracy z lektorami, których zajęcia nie są oceniane pozytywnie.
  9. Podzespół ZZJK w składzie: mgr Paweł Mrowiec i mgr Bożena Karczewska przy wsparciu Dyrektora CNJO oraz we współpracy z mgr Bartoszem Jurczakiem sprawdzi i uaktualni informacje zamieszczone na stronie CNJO.
  10. Wśród kolejnych działań ZZJK zaplanowanych na bieżący rok akademicki przewidywane jest podjęcie refleksji nad sposobem interpretacji wyników ankiet studenckich oraz uaktualnienie arkusza hospitacyjnego ze zwróceniem uwagi na nowsze aspekty pracy dydaktycznej w CNJO.

2) Zebranie ZZJK – 11.01.2023

Ustalenia i zaplanowane działania:

  1. Zebranie uwag pracowników dotyczących ankiety studenckiej (do 1.03.2023); Planowane spotkanie: Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia, Dyrekcja CNJO, Koordynator USNJO w celu omówienia zgłoszonych kwestii.
  2. Strona CNJO – zaprojektowanie nowej odsłony strony CNJO; Wprowadzenie materiałów w poprawionej wersji; Planowane spotkanie informatyka, osoby zajmującej się stroną, Dyrekcji i zespołu, który dokonał przeglądu strony.
  3. Facebook – propozycja zamieszczania na Fb informacji z życia CNJO.
  4. System działań projakościowych (link do prezentacji zamieszczony na stronie CNJO):
  • propozycja utworzenia bazy atrakcyjnych szkoleń polecanych przez pracowników CNJO
  • aktualizacja arkusza osiągnięć
  • propozycja wprowadzenia programu coachingu (1. zaznajomienie pracowników z zasadami funkcjonowania coachingu – ewentualne szkolenie), 2. wyznaczenia koordynatora programu coachingu, 3. utworzenie bazy coachów (lektorzy, którzy wykazują się konkretnymi umiejętnościami, którymi chcieliby się podzielić z pracownikami CNJO),
  • nowe sposoby promowania osiągnięć pracowników (lektorzy, którzy mają najwyższe osiągnięcia mogliby być nagradzani poprzez finansowanie szkoleń).

3) Zebranie Zespołu ds. Zapewniania Jakości Kształcenia – 8.02.2023

  • Przedstawienie i omówienie zasad postępowania w przypadku niskich osiągnięć dydaktycznych lub małego zaangażowania organizacyjnego pracownika (link do prezentacji zamieszczony na stronie CNJO).

4) Liczba przeprowadzonych hospitacji w semestrze zimowym 2022/2023 – 21 hospitacji.

 

SEMESTR LETNI 2021/2022

  • szkolenie z zakresu zagadnień związanych z hospitacjami zajęć językowych: 23.03.2022 “Od obserwacji do kompetencji – jak zmaksymalizować potencjał hospitacji z języka obcego?” dr Karolina Kotorowicz-Jasińska.
  • 23 hospitacje przeprowadzone przez członków ZZJK w semestrze letnim, w tym 12 hospitacji międzyzespołowych.

ARCHIWUM